ΣΠΙΘΑ - ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΗ

Αγαπητοί αναγνώστες,
Είθισται στις παρουσιάσεις βιβλίων να αναρτούν τον πρόλογο. Εμείς στην ανάρτηση για την παρουσίαση του βιβλίου της ΣΠΙΘΑΣ αποφασίσαμε να  παραθέσουμε τον συγκλονιστικό επίλογο...

Οι συντελεστές του Θεοδωρακισμού

ΣΠΙΘΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΗ
Επίλογος, σελ 393 έως 394
ΕΚΔΟΣΕΙΣ IANOS

Η συνεισφορά μου στο χτίσιμο του Κινήματος Ανεξάρτητων Πολιτών συνοψίζεται κυρίως κείμενα που περιέχονται στο παρόν βιβλίο. Και φυσικά δεν απευθύνεται μονάχα στα μέλη των “Σπιθών” αλλά σε όλους τους Έλληνες.

Το θεωρώ ένα είδος πολιτικής διαθήκης, μέσα στην οποία συνοψίζονται οι ιδέες που γεννήθηκαν μέσα μου από την ενεργό συμμετοχή μου στην εθνική μας ζωή κατά τις τελευταίες δεκαετίες. Και θέλω να πιστεύω ότι η προχωρημένη ηλικία μου αποδεικνύει, αν μη τι άλλο, την πρόθεσή μου να προσφέρω χωρίς ίχνος προσωπικής επιδίωξης.

Σε όλα αυτά τα χρόνια που η μια θύελλα ακολουθούσε την άλλη χωρίς αναπαμό, διδάχθηκα αρκετά από όσα έζησα, όσα είδα και όσα με προβλημάτισαν. Ίσως θα ήταν πιο σωστό να πω “ από όσα επεδίωξα να ζήσω, να δω και να διδαχθώ”, μιας και δεν ήταν τόσο τα γεγονότα που με οδήγησαν να υποστώ τις συνέπειές τους, αλλά εγώ ο ίδιος που θέλησα να βιώνω κάθε στιγμή τις συνέπειες από τις δοκιμασίες των γεγονότων, ακολουθώντας τη στάση ζωής που επέλεξα να τηρήσω. Γιατί υπήρξε εξάλλου και η φιλοσοφία μου από τα εφηβικά μου ακόμα χρόνια. Να ζήσω, δηλαδή, τη ζωή μου με όλους τους πόρους της σκέψης και της σάρκας μου.

Τα γράφω αυτά με την ελπίδα ότι οι συμπατριώτες μου θα θελήσουν – έστω από περιέργεια – να γνωρίσουν τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξε αυτός ο ιδιόρρυθμος άνθρωπος, που απλώς και μόνο για να μάθει την αλήθεια θυσίασε όλα τα άλλα. Ακόμα και την ικανότητα να δημιουργεί έργα τέχνης, όπως είναι η μουσική. Κι αυτό μου συνέβη ίσως γιατί γεννήθηκα και έζησα στην Ελλάδα, που τόσο πολύ θαύμασα και αγάπησα. Και που φοβάμαι ότι θα την εγκαταλείψω πληγωμένος, μιας και τα περιθώρια να τη δω όπως θα την ήθελα στενεύουν αφόρητα.

Πάνω απ' όλα, όμως, με πληγώνει το ότι τόσοι πολλοί Έλληνες για τόσο πολλά χρόνια δεν έχουν συνειδητοποιήσει αυτό το γεγονός. Ότι, δηλαδή ανεχόμαστε να ζούμε σε μια χώρα συνεχώς εξαρτημένη – υποδουλωμένη. Τόσο πολύ άδικοι και αγνώμονες είμαστε απέναντι σε  μια πατρίδα, την Ελλάδα, που δεν πιστεύω να υπάρχει άλλη χώρα στον κόσμο που να έχει προσφέρει στα παιδιά της τόσο πλούσια δώρα, ανυπέρβλητα, μοναδικά.

Γι' αυτό θα ήθελα το βιβλίο μου αυτό, αυτήν την πολιτική διαθήκη, να τη διαβάσουν ΟΛΟΙ οι Έλληνες, έστω και μόνο για να συνειδητοποιήσουν την αξία μιας μόνο λέξης: ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ. Χωρίς την οποία η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ είναι ανάπηρη.

Μίκης Θεοδωράκης 
8.2011, Αθήνα

Σχόλια