Ο Μίκης Θεοδωράκης μιλάει για τη Λατινική Αμερική (Γ Μέρος)

Aναδημοσίευση απο το http://www.americalatina.com.gr

ΤΟ americalatina.com.gr ΣΥΖΗΤΑΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΤΙΝΙΚΗ ΑΜΕΡΙΚΗ

"Άν ενωθούμε θα μπορέσουμε να τους διώξουμε και να κάνουμε μια επαναστατική κυβέρνηση"


Ο πρέσβης της Κούβας Λουίς Πάρδο Γκαρσία με τον Μίκη Θεοδωράκη


Των Ιάσονα Πιπίνη, Αναστασίας Καραπατσιά 

Η ιστορία του Φιντέλ με την αγελάδα...

Όταν εγώ ήμουν στην Αβάνα με πήρε τηλέφωνο πρωί, πρωί ο Φιντέλ και μου λέει θέλω να σε δω. Έρχεται και βγαίνουμε στην αυλή και μου μιλούσε για μια “βάκα” (vaca = αγελάδα).. Δεν μπορούσα να καταλάβω τι ήταν αυτό. Μου λέει έχω μια “βάκα” που κάνει και γω δεν ξέρω πόσα λίτρα γάλα την ημέρα. Είχε φωτογραφίες στις εφημερίδες.

Ο Φιντέλ ήθελε να κάνει μια διασταύρωση, να κάνει ένα νέο είδος για να έχει πολύ γάλα η Κούβα.

Και μου λέει "είδα ένα όνειρο. Η αγελάδα έφυγε, πήγε στον ουρανό και έσκασε. Στενοχωρήθηκα πολύ. Εκεί που είναι η αγελάδα, ανοίγουν λέει στις 7 το πρωί και δεν μπορώ να κοιμηθώ και για αυτό ζήτησα να σε δω".

Μου λέει μια άλλη μέρα ο Φιντέλ, "τι κάνεις το Σαββατοκύριακο"; Τι να κάνω λέω, σπίτι μένω. "Θα πάω στο βουνό". Με πάνε στο στρατιωτικό αεροδρόμιο. Ήταν ο Φιντέλ και ο υπουργός Άμυνας των Σαντινίστας. Και μου λέει 'έχω να εγκαινιάσω ένα μεγάλο σύμπλεγμα κατοικιών και ένα εργοστάσιο που μας χάρισαν οι Βούλγαροι. Θα μείνουμε στα μπανγκαλόους". Ηταν καινούργια. Όταν φθάσαμε μας λέει ο Φιντέλ "θα σας πάω εγώ για να δώ αν όλα λειτουργούν καλά, αν έχει ηλεκτρισμό". Η γυναίκα μου, μου είπε ότι ποτέ άνδρας δεν ήταν τόσο ευγενικός. Πήγαμε εκεί λοιπόν, κοιτάζει, το ψυγείο λειτουργούσε καλα.

Ο Φιντέλ και ο... Άρης Βελουχιώτης

Του Φιντέλ του άρεσε πολύ να κολυμπάει. Μου λέει "έλα να κολυμπήσουμε μαζί". Λέω εγώ δεν έχω μαζί μαγιώ. Μου λέει "έλα θα σου δώσω εγώ". Αφου κάναμε μπάνιο καθόμασταν εκει και μου λέει εδώ έχω μια χελώνα να την κάνουμε σούπα. Πάντα φορούσε στρατιωτικά ρούχα και έτσι όπως τον είδα με το μούσι που είχε το σκούρο, μου θύμισε τον Άρη Βελουχιώτη, τον αντάρτη του ΕΛΑΣ.

Το επεισόδιο του Φιντέλ με μια γυναίκα στο πάρτυ του Μίκη

Εκείνες τις μέρες είχα τα γενέθλια μου, 22 Ιουλίου. Λέει ο Φιντέλ θα κάνουμε ένα πάρτυ στο σπίτι σου. Και πάμε όλοι στο Σπίτι των Διπλωματών όπου έμενα, και ήρθε και ο δήμαρχος ο αρχαιολόγος και μου λέει ο Φιντέλ αυτός έχει παντρευτεί τρεις φορές και τώρα θέλει και τέταρτη φορά. Εγώ δεν θέλω να του δώσω την άδεια. Και τότε αστειεύτηκαν με τις γυναίκες. Ήταν μια γυναίκα εκεί, η ταμίας του θεάτρου όπου κάναμε τις συναυλίες. Και του λέει του Φιντέλ με ποιο δικαίωμα μιλάτε έτσι για τις γυναίκες; Εγω είμαι μια ταμίας και δουλεύω για να μεγαλώσω τα παιδιά μου. Πρέπει να σέβεστε τις γυναίκες.

Και λέει ο Φιντέλ, συγνώμη δεν είχα πρόθεση να σας προσβάλλω,. Εγώ σέβομαι τις γυναίκες, κάναμε πλάκα. Και λέει η ταμίας, δεν είναι αστεία αυτα! Χα, χα.. Και λέει ο Φιντέλ με συγχωρείτε και την πήρε αγκαζέ στον κήπο για να τις εξηγήσει. Εδώ αυτό δεν μπορεί να γίνει. Δεν μπορεί μια υπάλληλος να πει στον πρωθυπουργό να του πει γιατί μιλάς έτσι. Μου έκανε εντύπωση η σχέση που είχε ο Φιντέλ με όλο τον κόσμο. Ήταν και ωραίος άνδρας.


Ο υφυπουργός Εξωτερικών της Κούβας Νταγκομέρτο Ροντρίγκες Μπαρέρα απονέμει στον Μίκη Θεοδωράκη το Μετάλλιο Φιλίας


Ο Μίκης Θεοδωράκης στο σπίτι του με τον υφυπουργό Εξωτερικών της Κούβας, τον Πρέσβη της Κούβας και άλλους διπλωμάτες

Ο υφυπουργός Εξωτερικών της Κούβας απονέμει το Μετάλλιο Φιλίας στον Μίκη Θεοδωράκη

Ο υφυπουργός Εξωτερικών της Κούβας απένειμε το Μετάλλιο Φιλίας της Κούβας στον Μίκη Θεοδωράκη. Κατά την απονομή ο πρέσβης της Κούβας διάβασε μήνυμα της κυβέρνησης της Κούβας το οποίο υπογράφει ο πρόεδρος της χώρας Ραούλ Κάστρο.

"Εμείς οι Κουβανοί μπορούμε να πούμε με πολύ μεγάλη σιγουριά ότι έχουμε πολλούς καλούς φίλους Έλληνες που, παρά την γεωγραφική απόσταση, μας ενώνουν πάρα πολλά ιδιαίτερα σε ότι αφορά την αίσθηση της ανεξαρτησίας αλλά και της αξιοπρέπειας που μας χαρακτηρίζουν.

Για τους Έλληνες φιλοσόφους η φιλία ήταν μια αρετή, ένα δώρο των Θεών.

Ο Αριστοτέλης ανέφερε τρεις τύπους φιλίας.

Την φιλία από συμφέρον, την φιλία από ευχαρίστηση και την φιλία για το καλό.

Είπε, όμως, ότι μόνο εκείνη που προκύπτει από το καλό αξίζει να ονομάζεται φιλία και αυτός ο τύπος φιλίας που προκύπτει από το καλό είναι η φιλία που έχει χαρακτηρίσει ανέκαθεν τους δεσμούς του Μίκη Θεοδωράκη με τον Κουβανικό Λαό.


Ο Μίκης Θεοδωράκης με τον συντάκτη του americalatina.com.gr Ιάσονα Πιπίνη

Και από το καλό που χαρακτηρίζει τη βαθιά φιλία του Θεοδωράκη με την Κούβα, εκφράζεται με έναν τρόπο πολύ σαφή στον αγώνα του για την άμεση απελευθέρωση των Πέντε αγαπημένων μας συντρόφων, Ηρώων της Δημοκρατίας της Κούβας, οι οποίοι κοντεύουν να συμπληρώσουν κιόλας δεκατρία ατέλειωτα χρόνια άδικης φυλάκισης σε φυλακές των Η.Π.Α. σε συνθήκες πολύ αντίξοες λόγω του απλού γεγονότος ότι με ειρηνικό τρόπο έδρασαν για να προλάβουν τρομοκρατικές δράσεις εναντίον της χώρας μας, δράσεις οι οποίες έχουν ήδη κοστίσει τη ζωή χιλιάδων αθώων θυμάτων τα τελευταία 53 χρόνια.

Όπως έλεγε ο Μαρτί, “δεν μπορείς να κάνεις μεγάλα πράγματα χωρίς μεγάλους φίλους”, έτσι κι εμείς σήμερα μπορούμε να δηλώσουμε ότι έχουμε μεγάλους φίλους, όπως αυτόν που σήμερα τιμάμε και γι' αυτό μπορούμε να κάνουμε μεγάλα πράγματα και χωρίς καμία αμφιβολία η Ελληνική Επιτροπή Απελευθέρωσης των 5 Ηρώων με επικεφαλής τον επίτιμο πρόεδρο της, τον αγαπητό μας φίλο Μίκη Θεοδωράκη, καλείται να διαδραματίσει σημαντικότατο ρόλο στην ολοένα και μεγαλύτερη εντεινόμενη διεθνή εκστρατεία, η οποία θα καταστήσει δυνατόν να επιστρέψουν οι ήρωες μας στη γη τους το συντομότερο δυνατό."


Ο συντάκτης του americalatina Ιάσων Πιπίνης με τον υφυπουργό Εξωτερικών της Κούβας Νταγκομπέρτο Ροντρίγκες Μπαρέρα

Η δήλωση του υφυπουργού Εξωτερικών της Κούβας

Ο κ. Νταγκομπέρτο Ροντρίγκες Μπαρέρα μιλώντας στον κ. Μίκη Θεοδωράκη είπε:

"Ο Φιντέλ μπορεί τυπικά να έχει αποσυρθεί αλλά είναι πάντα ενεργός. Γράφει συνέχεια. Ακόμη και αν σας λένε ότι σε ορισμένα μέρη είστε ανεπιθύμητος μπορείτε όποτε θέλετε να έρθετε στην Κούβα. Χρειαζόμαστε τέτοιους ανθρώπους σαν και εσάς. Με τις ιδέες σας".

Ο υφυπουργός Εξωτερικών της Κούβας αναφέρθηκε στις αποφάσεις που έχουν ληφθεί για την αναβάθμιση του σοσιαλιστικού συστήματος της Κούβας.

"Είναι αλήθεια ότι υπάρχουν πολλές δυσκολίες. Η μόνη λύση είναι η ενότητα του λαού. Και στην Κούβα έχουμε δυσκολίες. Και εμείς έχουμε τη στήριξη της συντριπτικής πλειοψηφίας του λαού μας. Ζητήσαμε από όλο τον κόσμο να ψηφίσει για να πάρει θέση για την οικονομική πολιτική της χώρας.

Συλλέξαμε 3 εκατομμύρια γνώμες. Και το τελικό σχέδιο για την οικονομική πολιτική ειναι αποτέλεσμα της βούλησης ενός ολόκληρου λαού. Για αυτό όταν κάποιος προσπαθεί να αμφισβητήσει την Δημοκρατία στην Κούβα λέμε ότι αυτη είναι η Δημοκρατία. Είναι η Δημοκρατία όλου του λαού. Η συμμετοχή του λαού στην λήψη των αποφάσεων Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να λυθούν τα προβλήματα".

Σχόλια