ΚΟΡΚΟΛΗΣ-ΜΑΝΟΥΣΑΚΗ ΑΠΟΨΕ ΣΤΟ ΒΕΑΚΕΙΟ / Συνέντευξη Σοφίας Μανουσάκη



Μια ιδιαίτερη όσο και ενδιαφέρουσα μουσική «Συνάντηση» στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά, απόψε στις 21:30!

Ο Στέφανος Κορκολής & η Σοφία Μανουσάκη παρουσιάζουν τη «Συνάντηση» με έργα του Μίκη Θεοδωράκη για πιάνο και λυρικά τραγούδια και σε παγκόσμια πρώτη το Μαουτχάουζεν, σε μεταγραφή για πιάνο-φωνή του ίδιου του συνθέτη με τον Στέφανο Κορκολή, όπως, επίσης, για πρώτη φορά συμπεριλαμβάνει κάποια χορωδιακά μέρη. 

Μια συναυλία υψηλής καλλιτεχνικής αξίας η οποία βασίζεται στο ομώνυμο CD «Συνάντηση», με κλασσικά έργα για πιάνο, μεταφορές - διασκευές ορχηστρικών έργων για πιάνο και λυρικά τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη.

Τα τραγούδια ερμηνεύει η νεαρή ταλαντούχα Σοφία Μανουσάκη. Συμμετέχει η παιδική Χορωδία Σπύρου Λάμπρου και το Φωνητικό Σύνολο «Μελωδοί».

Πληροφορίες
Βεάκειο Θέατρο Πειραιά: λόφος Προφήτη Ηλία - Καστέλα Πειραιά, τηλ.: 210 4226330.
Τιμές εισιτηρίων: προπώληση: 10 ευρώ, το βράδυ της συναυλίας: 12 ευρώ.

Σοφία Μανουσάκη: 

«…εύχομαι να αφυπνιστούμε όλοι μας, όπου κι αν ανήκουμε…»

Η ερμηνεύτρια μιλά με αφορμή τη συναυλία στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά





Μία «νεότατη ερμηνεύτρια - αποκάλυψη μεγατόνων», όπως την έχει χαρακτηρίσει ο Μίκης Θεοδωράκης, η Σοφία Μανουσάκη, μαζί με τον Στέφανο Κορκολή, προσεγγίζουν το αριστουργηματικό έργο του σπουδαίου μας συνθέτη με τον πιο λιτό και ανθρώπινο τρόπο, δηλαδή μέσα από ένα πιάνο και μία φωνή, σε μία μοναδική «Συνάντηση».


Βασισμένη στο ομώνυμο cd με κλασικά έργα για πιάνο, μεταφορές - διασκευές ορχηστρικών έργων για πιάνο και λυρικά τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη, με σκοπό την ανάδειξη του μεγαλείου των μελωδιών του, η συναυλία «Συνάντηση», η οποία έχει ταξιδέψει σε 20 πόλεις της Ελλάδας, σημειώνοντας τεράστια επιτυχία, παρουσιάζεται στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά, τη Δευτέρα 11 Ιουλίου, στις 9.30 το βράδυ.

Η Σοφία Μανουσάκη, με τη σύμπραξη της Παιδικής Χορωδίας Σπύρου Λάμπρου και του φωνητικού συνόλου «Μελωδοί», ερμηνεύει τα τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη, και μας μιλά για αυτή τη συνεργασία, για τη συναυλία και για όσα αισθάνεται για όσα περνά η χώρα μας.


Ποιο είναι το περιεχόμενο αυτής της συναυλίας;

Έχοντας ξεκινήσει την καλοκαιρινή περιοδεία από τη Μικρή Επίδαυρο, στις 1 και 2 Ιουλίου, και μετά στο Ρωμαϊκό Ωδείο Πάτρας, καταλήγουμε στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά και έπεται και συνέχεια σε άλλους χώρους. Η συναυλία “Συνάντηση” περιέχει λυρικά και ορχηστρικά έργα, τα οποία έχει διασκευάσει ο Στέφανος - με την άδεια του κυρίου Θεοδωράκη - με την κλασσική προσέγγιση ενός lied και, παράλληλα, ηχογραφούμε στο στούντιο έναν κύκλο από τα “προδομένα” έργα του μεγάλου μας μουσουργού, όπως εκείνος τα αποκαλεί - σας παραπέμπω στην επίσημη  ιστοσελίδα theodorakismos, στην επιστολή, με τίτλο «Τα προδομένα μου έργα».          
                                                                                                      

Όπως επίσης, για πρώτη φορά, παρουσιάζουμε το αριστουργηματικό έργο “Μαουτχάουζεν”, σε ποίηση Ιάκωβου Καμπανέλλη, σε μεταγραφή για πιάνο και φωνή, η οποία έγινε σε συνεργασία του ίδιου του συνθέτη με τον Στέφανο Κορκολή, και, βέβαια, είναι πολύ σημαντική η συμμετοχή της παιδικής χορωδίας του Σταυρού Λάμπρου και της εξαιρετικής χορωδίας μουσικού συνόλου Μελωδοί.


Πώς προέκυψε η συνεργασία σας με τον Μίκη Θεοδωράκη και τον Στέφανο Κορκολή;

Τον Στέφανο Κορκολή τον γνώρισα το καλοκαίρι του 2013. Είχε έρθει στα Χανιά για μία φιλανθρωπική συναυλία για τον σύλλογο “Ορίζοντας” και, μέσα στα πλαίσια της γνωστοποίησης της συναυλίας, έγινε μία τηλεοπτική εκπομπή. Ο δημοσιογράφος Μάνος Σπυριδάκης, σε συνεννόηση με τον συνεργάτη και φίλο μου, Γιάννη Γιαννακάκη, ζήτησε από τον Στέφανο, όταν τελειώσει η εκπομπή, αν μπορεί και έχει τη διάθεση να με ακούσει, για να μου πει τη γνώμη του. Όλο “αυτό” έγινε, χωρίς να το ξέρω.


Όταν τελείωσε η εκπομπή, με φώναξε αιφνιδιαστικά να του τραγουδήσω, γιατί είχα πάει να τον ακούσω και όχι να με ακούσει. Με ρώτησε ποιο τραγούδι θα του πω και, χωρίς σκέψη, του είπα το «Εν λευκώ». Μου λέει: δεν το έχω αυτή την στιγμή στο μυαλό μου, το «Δεν είσαι εδώ» το ξέρεις; Και του λέω με ενθουσιασμό: της Γαλάνη; Και μου λέει: του Παρασκευά Καρασούλου και του Στέφανου Κορκολή, που έχει ερμηνεύσει μοναδικά η Δήμητρα Γαλάνη - ήταν το πρώτο μου μάθημα να σέβομαι και τους δημιουργούς.

Όταν τελείωσε η ακρόαση, μου είπε πως έχω εξαιρετική φωνή με ιδιαίτερο χρώμα, κι αν έχω γερό στομάχι και το μυαλό μου στο κεφάλι μου, τότε θα κάνω μεγάλη καριέρα. Εγώ δεν πίστεψα στα λόγια του, νόμιζα ότι τα έλεγε από ευγένεια. Μετά από μία εβδομάδα, τηλεφώνησε στον συνεργάτη μου, Γιάννη Γιαννακάκη, και του ζήτησε ό,τι υλικό είχα ηχογραφημένο, έστω και ερασιτεχνικό, για να ζητήσει και τη γνώμη δικών του ανθρώπων.




Ύστερα από δύο μήνες, πήγα στην Αθήνα για την πρώτη μου δοκιμαστική ηχογράφηση «demo», σε μουσική Στέφανου Κορκολή και στίχους Ρεβέκκας Ρούσση. Όταν ξεκινήσαμε τις συναυλίες, μία από αυτές ήταν σε έργα Μίκη Θεοδωράκη. Αργότερα, ο Στέφανος θέλησε να με δοκιμάσει στο studio, ερμηνεύοντας λυρικά τραγούδια τού μεγάλου μας μουσουργού. Όταν γινόταν η εγγραφή στο στούντιο, ήταν μαζί μας ένας κοινός φίλος του Στέφανου και του Μίκη Θεοδωράκη, ο οποίος είπε στον Στέφανο: «γιατί δεν στέλνεις κάποιες ηχογραφήσεις στον Μίκη; θα χαρεί πολύ». Ο Στέφανος τις έστειλε. Την επόμενη μέρα κιόλας, λάβαμε ένα email, που έλεγε: «Σ’ ευχαριστώ θερμά για το θαυμάσιο δώρο, που μου κάνατε εσύ και η Σοφία. Γνώριζα το εκπληκτικό σου ταλέντο. Τώρα, βρίσκομαι μπροστά στην αποκάλυψη μιας εξαιρετικής ερμηνεύτριας, που, πέρα από το νεαρό της ηλικίας της, φανερώνει μια σπάνια ικανότητα ερμηνευτική, έχοντας σαν όπλο το γοητευτικό τέμπο της φωνής της και την καθαρή τεχνική. Ό,τι, δηλαδή, χρειάζεται η φόρμα του τραγουδιού, που είναι τόσο απαιτητική, για να αποδοθεί. Το γεγονός ότι κάποιος ασχολείται με τη μουσική μου με συγκινεί βαθιά. Σας ευχαριστώ. Με τους χαιρετισμούς μου και στους δυο σας. Σε φιλώ με αγάπη. Μίκης Θεοδωράκης. ΥΓ. Μου άρεσε εξαιρετικά η ερμηνεία σου στα Πρελούδια».

Τελικά, αυτές οι ηχογραφήσεις έγιναν διπλό cd, και είχα την τύχη το πρώτο μου cd να γίνει και χρυσό. Μπορείτε να καταλάβετε πώς νιώθω που ο πρώτος μου χρυσός δίσκος είναι σε έργα Μίκη Θεοδωράκη και μεγάλων ποιητών. Ούτε στα πιο τρελά όνειρά μου!

Ούσα νεαρή σε ηλικία και νέα επαγγελματικά σε αυτόν τον χώρο, τι νιώσατε και νιώθετε για τη σύμπραξή σας με τους δύο σπουδαίους αυτούς καλλιτέχνες;

Δέος. Νομίζω πως είμαι ο πιο τυχερός άνθρωπος που υπάρχει. Το να συνεργάζομαι με τον Στέφανο Κορκολή είναι ήδη τόσο σπουδαίο για μένα, άρα φανταστείτε πώς νιώθω, που, στη  μουσική ζωή μου, μπήκε και το μεγαθήριο της μουσικής, ο Μίκης Θεοδωράκης. Πραγματικά, δεν έχω λόγια.


Καλλιτεχνικά, ανθίζετε μέσα στην πολύ δύσκολη περίοδο, που βιώνουμε στη χώρα μας σε όλους τους τομείς. Πώς αισθάνεστε για όλα αυτά που μας συμβαίνουν;

Θλίψη, αλλά και θυμό, διότι βλέπω πεντακάθαρα πως προσπαθούν να εξαφανίσουν ακόμα και το τελευταίο που μας απέμεινε: τον πολιτισμό μας. Θεωρώ πως οι άνθρωποι της γενιάς μου, που υπηρετούμε την τέχνη, έχουμε χρέος να τη διαφυλάξουμε με νύχια και με δόντια.

Οι ελπίδες, για να αλλάξουν κάποια στιγμή τα κακώς κείμενα, κρέμονται από τη δική σας και τις νεότερες γενιές. Εσείς σε τι ελπίζετε;

Δεν ελπίζω σε κάτι άμεσο, απλά εύχομαι να αφυπνιστούμε όλοι μας, όπου κι αν ανήκουμε. Να γίνουμε ένα στα δύσκολα.


Πηγή: naftemporiki.gr

Σχόλια