O Mίκης Θεοδωράκης στον Θεοδωρακισμό για την Καταλονία



Αγαπητοί αναγνώστες,

Μετά την παρουσία του Μίκη Θεοδωράκη στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Βαρκελώνης (1992) και μια σειρά άλλων γεγονότων που τον συνδέουν με την ισπανική πόλη, θελήσαμε να μάθουμε την άποψή του σχετικά με τα τελευταία γεγονότα στην Καταλονία. Σε επικοινωνία που είχαμε μαζί του μας ανέφερε τα κάτωθι.

Οι συντελεστές του Θεοδωρακισμού / Τheodorakism


κ. Θεοδωράκη παρακολουθείτε τα γεγονότα που εκτυλίσσονται στην Ισπανία; 

Παρακολουθώ, πραγματικά συγκλονισμένος, τα αιματηρά γεγονότα.

Υπάρχουν κάποια βιώματα που σας συνδέουν με την Καταλονία;

Με την Καταλονία με συνδέουν πολλοί και ισχυροί δεσμοί. Ήμουν στην Βαρκελώνη την ημέρα που πέθανε ο Φράνκο και γιόρτασαν στο κλειστό στάδιο την μεγάλη χαρά τους με μια μεγάλη συναυλία, όπου οι χιλιάδες ακροατές άναψαν κεριά!

Με οργανωτή τον Δήμο Βαρκελώνης γυρίσαμε όλη την Ισπανία δίνοντας συναυλίες στα τεράστια θέατρα των ταυρομάχων μαζί με τους 80 Σουηδούς χορωδούς και μουσικούς του Canto General, την Μαρία Φαραντούρη και τον Πέτρο Πανδή.

Στους Ολυμπιακούς αγώνες στην Βαρκελώνη και πάλι, η συμφωνική ορχήστρα έπαιξε το Canto Olympico στο θέατρο της τοπικής Όπερας κι εγώ διηύθυνα την «Ρωμιοσύνη» (με συμφωνική ορχήστρα και ερμηνεύτρια της Αγνή Μπάλτσα) την πλέον σημαντική στιγμή της εορτής της ενάρξεως, όταν η Ολυμπιακή σημαία που κρατούσαν οι Ισπανοί πρωταθλητές έκανε τον γύρο του σταδίου ως το σημείο ανάρτησής της.

Στη δεκαετία του ΄70 διηύθυνα την Φιλαρμονική Ορχήστρα της Βαρκελώνης παρουσιάζοντας τα έργα μου «Πρώτη Συμφωνία» και «Πιάνο Κοντσέρτο» στην Βαρκελώνη και σε άλλες πόλεις της Καταλανίας.

Με την λαϊκή μου ορχήστρα έδωσα δύο συναυλίες στην Βαρκελώνη και μετά κάναμε περιοδεία στην Καταλανία.

Στην Βαρκελώνη έζησα ένα μήνα (και γνώρισα τον Salvador Dali) για να παρακολουθήσω τα γυρίσματα του φίλμ του Μάικλ Πάουελ στην πόλη του Τερουέλ με τίτλο “Honeymoon”, όπου η Λουντμίλα Τσερίνα και ο Ανδαλουσιανός χορευτής Αντόνιο ερμήνευσαν το μπαλέτο μου «Οι Εραστές του Τερουέλ», στο οποίο βασίστηκε το τραγούδι μου «Αν θυμηθείς τ’ όνειρό μου» και το ομώνυμο συμφωνικό μου έργο που ερμήνευσε η Εθνική Ορχήστρα της Ισπανίας στην Βαρκελώνη και στη Μαδρίτη.

Τέλος, συνεργάστηκα με την μεγάλη Καταλανή τραγουδίστρια Μαρία ντελ Μαρ Μπονέ που τραγούδησε 12 τραγούδια μου σε CD στα Καταλάνικα.

Όλα αυτά είναι ένα άγνωστο κομμάτι από την δραστηριότητά μου στο εξωτερικό, που όπως καταλαβαίνετε, με συνδέει με την Βαρκελώνη και τους Καταλανούς.

Και σήμερα;

Σήμερα, σ’ αυτή την κρίσιμη ώρα κατά την οποία οι Ισπανοί αστυνομικοί αναδείχθηκαν άξιοι απόγονοι του Φράνκο, παρακολουθώ τα γεγονότα και θλίβομαι βαθύτατα για τη βία και το αίμα που χύνεται.
         

Σας ευχαριστούμε πολύ

Οι συντελεστές του Θεοδωρακισμού / Τheodorakism


Σχόλια